Ademcoaching in Harderwijk

Betere controle over je ademhaling

Heb je last van vermoeidheid, een opgejaagd gevoel, pijn in nek en schouders of problemen met de ademhaling, zoals benauwdheid of hyperventilatie? Een bewuste ademhaling is een prachtig, effectief middel om daar iets aan te verbeteren. Ook jouw gedachten en emoties spelen een rol. Ik gebruik een methode om je te helpen zicht te krijgen op je (vaak belemmerende) overtuigingen. De combinatie van deze beide dingen kunnen er voor zorgen dat lichaam én geest meer tot rust kunnen komen.

Ademhalingsoefeningen

Als mens beschik je over een heel ademgebied. Maar we zijn niet gewend om dat hele gebied te gebruiken. Door allerlei gebeurtenissen in je leven ga je op een bepaalde manier ademhalen: oppervlakkiger en minder vrij. Goed leren ademen begint dus bijeen heldere analyse. Ik voer metingen uit en stel je vragen over hoe je leeft en denkt. Ook onderzoek ik je adempatroon in diverse situaties.

Als je weet hoe jij ademt en welke invloed dat heeft op jouw lichaam en geest, dan ben je al een heel eind. Op basis van de ademanalyse bekijken we hoe jij je ademhaling zélf positief zou kunnen verbeteren.  Ademhalingsoefeningen en eenvoudige bewegingsoefeningen kunnen ervoor zorgen dat jij beter gaat ademen. Ik pas de methode toe die het best bij jou werkt.

Hartcoherentie

Als we inademen, versnelt onze hartslag. Bij het uitademen vertraagt die. Is er balans tussen het in- en uitademen, dan is er sprake van hartcoherentie. Als je veel stress ervaart in je leven, dan zie je dat terug in je hartritme. Met behulp van een biofeedbacktoestel en -app wordt het hartritme zichtbaar op een computerscherm, smartphone of tablet. Ik geef je oefeningen waarbij je je hartcoherentie zelf positief beïnvloedt.  

Ieder mens heeft een gas- en rempedaal. Druk je het gaspedaal te langdurig in, dan kom je moeilijk tot rust, ook als je even niets hoeft. Werken met je adem brengt rust, balans, ontspanning en veerkracht. De voet gaat van het gaspedaal. Klachten verminderen en je krijgt nieuwe energie.

Ademtherapie bij chronische vermoeidheid en burn-out

Heb je last van chronische vermoeidheid (ME, fybromyalgie) of burn-out?  Ik gebruik o.a. de Energy Control Methode.  De EC-methode is ook heel geschikt voor het verbeteren van je sportprestaties of om het sporten beter volte houden. Je gaat aan de slag met ademhalingstherapie én je traint je lichaam met de juiste intensiteit. We beginnen met een rustmeting en een inspanningsmeting. Op basis hiervan maak ik een trainingsprogramma van 6 weken voor je. Je traint 3 keer per week en doet 3 keer per dag een ademhalingsoefening van 6 minuten. Je maakt hierbij gebruik van de Heart Rate Coach. Deze app is speciaal ontwikkeld voor dit programma. Als coach volg ik jouw voortgang op heartratecoach.com.

Ademtherapie bij chronische vermoeidheid en burn-out

Wanneer je dit prettig vindt, combineer ik ademcoaching met een ontspannende massage. Dat zorgt ervoor dat je beter contact maakt met je lichaam. Even voelen, in plaats van piekeren en denken. Ook dat beïnvloedt jouw adempatroon positief.

LEES MEER OVER MASSAGE

Hartcoherentie- meting

Contact gegevens
06 - 27 42 23 38
info@kom-op-adem.nl
www.kom-op-adem.nl
klavermeen 30
3844 ps, Hardewijk